Çocuk ve Yemek: Fast Food

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve GSibel tarafından 8 Ocak 2015 başlatılmıştır.

  1. GSibel

    GSibel Tecrübeli Üye www.pembeoje.com

    Çocuk ve Yemek konusuna devam ediyoruz, bugünkü konumuz : Fastfood

    Çocuklarımızı hazır gıdalar ve özellikle de fast food yiyeceklerle ne kadar geç tanıştırırsak o kadar sağlıklı olduğunu, bununla da kalmayıp çocukların hayatından tüm gazlı içecekleri de uzak tutmamız gerektiğini hepimiz biliyoruz.
    Annelerin bu bilinçte olduğunu ve hatta çocuğuna organik gıda yedirmek icin titizlendiği günümüzde açık açık soruyorum:
    Sen götürmüyorsan ben götürmüyorsam McDonald’s parkında oynayıp hamburger yiyen çocuklar kimin?

    HAPPY MEAL

    Fastfood denince akla çocuk menüleri, yanında verdikleri hediyeler ve oyun parklarıyla da revaçta olan iki marka akla geliyor : McDonalds ve Burger King
    Bu iki marka özellikle de McDonalds ile ilgili küçük bir araştırma yaptım:
    McDonald’s bugün, 118′den fazla ülkede 32.000′den fazla restoranla hizmet veriyor. Bunların 13.000′den fazlası Amerika dışında bulunuyor.
    Türkiye’ye 1986 yılında gelen McDonald’s, Türkiye’de 230’dan fazla restoranı ve 6000’e yakın çalışanı ile yılda 100 milyona yakın kişiye hizmet veriyor.
    Kaliforniya‘da kanunlar McDonalds dahil tüm restoranları, çocukları pazarlama aracı gibi görmelerini engellemek için çocuk menülerinden çıkan oyuncak promosyonunu durdurma kararı aldı.
    Buna göre, menü 485 kalorinin üzerindeyse ya da yağ oranı yüzde 35′i aşıyorsa, oyuncak hediye edilemeyecek.

    HEDİYE OYUNCAK

    Türkiye’de ise uluslararası zincirlerde de yerel zincirlerde de hediyeli çocuk menülerinin satışı devam ediyor. Burger King, Mc Donalds’ın ardından Türkiye’nin yerel hızlı yemek zincirleri de yabancı zincirlerin Türkiye’ye getirdiği hediye trendine uymuş durumda.
    Bu da çocukları fastfooda özendirmiyor mu aynı bu restoranlarda düzenlenen doğumgünü partileri gibi?

    MCDONALDS ÇOCUK MENÜLERİ SATIŞLARI DÜŞÜYOR -MUŞ!

    Yaptığım araştırmada “2011′de çocuk menülerinin satışları %6 oranında, 1.3 milyar dolardan, 1.2 milyar dolara düştü.” haberini okudum. Evet bir düşüş var ama ne kadar olduğunu siz değerlendirin artık!
    Bu konuyla ilgili yazmaya karar verdiğimde, internette okudugum bilgiler arasında en vahimi ve tüyler ürperteni bu oldu: “Günde ortalama bir anaokulu öğrencisinin 2.8 fast food reklamı gördüğü ve çocukların eskisinden daha çok fast food reklamı izlediği” belirlenmiş [​IMG]
    Bu da demek oluyor ki biz ne kadar uğraşırsak uğraşalım çocuklarımız er ya da geç fastfood ile tanışacaklar.

    BEN NE Mİ DÜŞÜNÜYORUM BU KONUDA?

    Çocuklarımızı sonsuza kadar zararlı şeylerden koruyamayız ama onlara sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırabilir, kendi ellerimizle körpecik bedenlerini fastfood canavarına teslim etmeyebiliriz.
    Elbette, gün gelecek arkadaşlarıyla hamburger yemeye gitmek isteyecekler, oyuncaklar onları da cezbedecek, yemeklerin tadını merak edecekler, o dayanılmaz patates kızartmasının kokusuna karşı koyamayacaklar, anne-baba-çocuk hep beraber ketçaba bata çıka patates kızartması yemenin tadına varmak isteyecekler karlı bir günde ya da siz çocugunuza bir süpriz yapıp bir değişiklik olsun diye arada sırada -hakikaten arada sırada- kendiniz götüreceksiniz hamburgerciye ama HAYIR 2 yaşında değil!
     

Sayfayı Paylaş